Miljø og fysiske rammer

Vores fysiske rammer skal spille sammen med denne tankegang.
Huset er lyst med mange vinduespartier og med mange små læringsmiljøer fordelt i hele huset. Læringsmiljøer som tumlerum, byggerum, Aladdins hule og fællesrum til køkkenaktiviteter. 

På stuerne er der indrettet læringsmiljøer udefra et børneperspektiv.

I børnehaven er børnene fordelt på tre aldersintegreret stuer. I vuggestuen er børnene opdelt på en indkøringstue, en mellem stue og en slusestue. 

I vores daglige organisering opdeler vi børnene i små grupper. Dette for at skabe den bedste nærvær og give det enkelte barn en mulighed for, at blive set og hørt. Vi lægger vægt på i vores pædagogiske arbejde, at styrke børnene selvværd i små fælleskabet så det enkelte barn bedre kan rumme det store fælleskab.

Børnene flytter fra slusestuen i vuggestuen og videre til børnehaven efter modenhed. Er barnet under 3 år, går vi altid i dialog med forældrene i forhold til overgangen.

Vores legeplads er stor og tilbyder mange motoriske udfordringer for både store som små. Legpladsen rummer også mange muligheder for børnene, at danne sine egne læringsmiljøer.