I samarbejdet med forældrene tager vi bl.a. udgangspunkt i barnets sprogvurdering og den udviklings samtale, der afholdes i november for de kommende skolebørn i Rosenkilden.
Vi er bekendt med de mål og krav skole og SFO stiller til de kommende skolebørn. Disse mål og krav arbejder vi med hos det enkelte barn igennem hele barnets tid i Rosenkilden.
Mål og krav fra skole og SFO
Børnene skal i det sociale fællesskab kunne:
-
tilsidesætte egne behov
-
vente på tur
-
respekter hinandens grænser
-
accepter de sociale spilleregler og være bidragende i udvikling af en leg
-
respekter den enkeltes personlighed og kunne sætte sig ind i andres følelser
-
aflæse andres kropssprog
-
forstå individuelle samt kollektive beskeder og føre dem ud til praksis
-
samarbejde i fælles aktiviteter og opgaver.
Børnene skal være selvhjulpne og kunne:
-
tørre sig selv efter toiletbesøg, og have styr på hygiejnen (bl.a. i forbindelse med toiletbesøg)
-
tage tøj/sko af og på, selv kunne åbne madkassen, frugtpose, skære mad ud ved hjælp af bestik
-
prøve at løse problemer og konflikter, inden man henter en voksen
-
holde styr på sine ting
-
skrive sit eget navn.